طراحی سایت وردپرس چیست ؟

در این مقاله به نحوه طراحی سایت با وردپرس چیست و چگونه انجام میشود و نکاتی که درباره طراحی سایت وردپرس باید رعایت کرد و همچنین قالب وردپرس چیست و چه ویژیگی هایی دارد و... توضیحات کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه میکینم با ما همراه باشید

طراحی سایت وردپرس چیست ؟

در این مقاله به نحوه طراحی سایت با وردپرس چیست و چگونه انجام میشود و نکاتی که درباره طراحی سایت وردپرس باید رعایت کرد و همچنین قالب وردپرس چیست و چه ویژیگی هایی دارد و... توضیحات کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه میکینم با ما همراه باشید

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی چگونگی طراحی قالب وردپرس می پردازیم با ما همراه باشید :

معرفی سایت وردپرس :

راه اندازی وب سایت وردپرسی خود می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد اگر قبلاً چنین کاری را انجام نداده باشید. خوشبختانه، یکی از بهترین چیزها در مورد وردپرس این است که بسیار کاربر پسند و شهودی است. تقریباً هر کسی می تواند آن را انجام دهد!

در حالی که بخش فنی راه اندازی یک وب سایت وردپرس پیچیده نیست، دانستن اینکه چه چیزی را باید در وب سایت خود قرار دهید و چگونه آن را برای شما کار کند می تواند مفید باشد.

با این حال، قبل از اینکه به مراحل برویم، بیایید روشن کنیم که یک وب سایت وردپرس چیست، چرا آن را انتخاب کنیم، و قبل از شروع ساخت یک وب سایت با استفاده از وردپرس، چه مواردی را باید در نظر بگیریم.

  • وب سایت وردپرس چیست؟
  • چرا وردپرس را برای ساخت وب سایت انتخاب می کنیم؟
  • WordPress.com در مقابل WordPress.org
  • چگونه یک وب سایت وردپرس بسازیم 

وب سایت وردپرس چیست؟

وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) رایگان و منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده و با پایگاه داده MySQL/MariaDB جفت شده است. به زبان ساده، وردپرس یک پلت فرم رایگان و باز، سازنده وب سایت است که در آن می توانید وب سایت های ساده و آسانی را برای کسب و کار و وبلاگ خود ایجاد کنید.

ویژگی‌های زیادی در وردپرس وجود دارد، از جمله قالب‌هایی که می‌توانید اطلاعات خود را وارد کنید و یک وب‌سایت ایجاد کنید، افزونه‌ها، افزونه‌ها، تم‌های مختلف و موارد دیگر.

راه های دیگری برای ساخت وب سایت وجود دارد، اما وردپرس همیشه محبوب ترین و پرکاربردترین پلت فرم منبع باز برای ایجاد وب سایت ها بوده است. تعجب می کنید که چرا بسیاری از مردم وردپرس را به هر پلتفرم دیگری انتخاب می کنند؟ 

چرا وردپرس را برای ساخت وب سایت انتخاب می کنیم؟ 

اگرچه وردپرس ابتدا به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی و انتشارات مرتبط طراحی شد، اما اکنون پلتفرمی است که یک سوم کل سایت های اینترنتی بر روی آن بنا شده اند. این به لطف مزایای بسیاری است که وردپرس برای صاحبان وب سایت دارد، مانند:

انعطاف پذیری و سازگاری

تقریباً می توانید هر کاری را در وردپرس انجام دهید، از مشاغل کوچک گرفته تا فروشگاه های تجارت الکترونیک. هر کاری که انتخاب کنید، وردپرس با آن سازگار خواهد بود.

کاربر پسند

یک سایت وردپرسی می‌تواند در عرض چند دقیقه راه‌اندازی شود، حتی اگر تخصص فنی نداشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک نام دامنه و یک حساب میزبانی وب است. 

تم ها و پلاگین ها

در حالی که مضامین وردپرس طیف گسترده ای از انتخاب ها را در ظاهر و عملکرد سایت به شما ارائه می دهند، افزونه ها عملکردهای تخصصی هستند که نیازهای خاص وب سایت شما را برآورده می کنند، مانند سبد خرید، فرم های تماس، گالری ها و موارد دیگر. 

برای طراحی یک پلاگین اختصاصی وردپرس اینجا کلیک کنید 

رتبه بالا 

از آنجایی که سایت های وردپرس از نظر تعداد بسیار عالی هستند و به طور منظم محتوا را به روز می کنند، شامل افزونه ها و ابزارهای مختلفی هستند که به آنها کمک می کند محتوای برنامه ریزی شده و بهینه سازی شده ایجاد کنند – آنها اغلب از وب سایت هایی که در وردپرس ساخته نشده اند رتبه بالاتری دارند.

جدا از این مزایا، مردم دلایل بیشتری برای انتخاب وردپرس دارند، از جمله این واقعیت که سایت‌های وردپرس پاسخگوی تلفن همراه هستند، یک وبلاگ داخلی دارند و خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند.

اکنون که با مزایای یک وب سایت وردپرس آشنا شدید، همچنین باید بدانید که WordPress.com را با WordPress.org اشتباه نگیرید – هر دو متفاوت هستند. در زیر بیشتر بدانید

برای طراحی سایت اختصاصی وردپرس همین حالا کلیک کنید 

 

WordPress.org در مقابل WordPress.com – کدام یک را انتخاب کنیم؟

مردم اغلب به اشتباه معتقدند که .org و .com همان وردپرس هستند. 

WordPress.org زمانی است که سایت خود را بر روی وردپرس میزبانی می کنید، به این معنی که آزادی کاملی در تغییر و سفارشی سازی طراحی وب دارید – اگر با نحوه کار وردپرس آشنا هستید، توصیه می شود. هنگام میزبانی سایت خود می توانید سفارشی ترین سازنده وب سایت را دریافت کنید. 

از طرف دیگر WordPress.com زمانی است که WordPress.com از وب سایت شما، از جمله میزبانی، مراقبت می کند. به این ترتیب آزادی کمتری در طراحی وب خود خواهید داشت. با این حال، آسان تر و ساده تر است - اگر تازه کار هستید توصیه می شود.

اکنون که با پیشینه وردپرس آشنا شدید و ساختن وب سایت برای شما چقدر آسان است، بیایید نحوه ساخت یک وب سایت وردپرسی را بیاموزیم.

چگونه یک وب سایت وردپرس بسازیم :

پنج مرحله آسان برای شروع کار در وردپرس وجود دارد. به سادگی این موارد را دنبال کنید، و در کمترین زمان راه اندازی خواهید شد.

مرحله 1: سایت خود را تعریف کنید.

قبل از انجام هر کاری در مورد وردپرس، باید جایگاه خود را انتخاب کنید. تلاش برای ایجاد یک وب سایت وردپرس در مورد کاری که 10000 بار انجام شده است مفید نخواهد بود. اگر سایت وردپرس شما برای یک کسب‌وکار موجود نیست، مطمئن شوید که موضوعی را انتخاب کرده‌اید که واقعاً به شما علاقه‌مند است، بنابراین به‌روزرسانی سایت خود در حال حاضر یا ماه‌ها بعد کار سختی به نظر نمی‌رسد.

مرحله 2: نام دامنه را انتخاب کنید.

نام دامنه شما باید مستقیماً به جایگاهی که در مرحله 1 انتخاب کرده اید مربوط باشد، و باید نامی باشد که به خاطر سپردن آن برای کاربران آسان باشد که هرگز آن را فراموش نکنند. انجام برخی تحقیقات کلمات کلیدی نیز می تواند مفید باشد. روی یک نام خاص گیر کرده اید، اما .com گرفته شده است؟ .net یا .co را امتحان کنید.

مرحله 3: میزبانی وب را دریافت کنید.

قدم بعدی شما این است که یک میزبان وب قابل اعتماد برای مدیریت سایت خود پیدا کنید. در اینجا در آرتاکد ، ما سرورها و زیرساخت های پیشرو در صنعت را ارائه می دهیم. پشتیبانی مشتری چند زبانه ما از طریق چت، ایمیل و تلفن در دسترس است. ما همچنین یک پایگاه دانش گسترده و آموزش های ویدیویی داریم. در مورد سرور مشترک در مقابل سرور اختصاصی چطور؟ 

میزبانی وب اشتراکی در بیشتر موارد خوب خواهد بود و در بین کاربران وردپرس بسیار محبوب است. در زیر درباره انواع میزبانی وب بیشتر بدانید. 

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی ابتدایی ترین نوع میزبانی وب است. این مانند اجاره خانه با یک یا چند هم اتاقی است – در مورد میزبانی وب، تعداد اشتراک‌گذاران تا چند هزار نفر است. هنگامی که هاست اشتراکی خریداری می کنید، دامنه کسب و کار شما روی سرور و تمامی وب سایت هایی که میزبانی مشابه شما را به اشتراک گذاشته اند قرار می گیرد. 

مهمترین مزیت هاست اشتراکی هزینه است. از آنجایی که همان سرویس میزبانی وب به هزاران طرف ارائه می شود، هزینه سرور تقسیم می شود و ارائه دهندگان خدمات می توانند نرخ های بسیار مقرون به صرفه ای ارائه دهند. ثانیا، میزبانی مشترک بسیار آسان و ساده است، بهترین برای مبتدیان.

در حالی که میزبانی مشترک خوب است، گاهی اوقات می تواند یک اثر همسایه بد داشته باشد و باعث کندی سرعت یا خرابی شود. حتی خط خدمات مشتری هم گیر می کند. یکی دیگر از اشکالات این است که شما نمی توانید محیط وب خود را سفارشی کنید، که بر سایر وب سایت ها تأثیر می گذارد. به طور کلی هاست اشتراکی خوب است.

میزبانی VPS

در حالی که هاست اشتراکی مانند اجاره یک آپارتمان با هم اتاقی ها است، میزبانی VPS بیشتر شبیه اجاره یک واحد در یک ساختمان آپارتمانی است.

میزبانی VPS به دلیل مزایای متعددی که دارد، از جمله قابلیت اطمینان، تخصیص بهتر و یکنواخت منابع، انعطاف پذیری و توانایی افزایش تعداد منابع در دسترس شما، بسیار مطلوب تر از هاست اشتراکی است.

همانطور که گفته شد، میزبانی VPS بسته به ارائه دهنده میزبانی وب، می تواند بسیار گرانتر از میزبانی مشترک باشد.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی معمولا توسط شرکت های بزرگ با چندین وب سایت انتخاب می شود. در هاست اختصاصی شما سرور مجزا دارید و از تمام مزایای آن بهره مند می شوید. هیچ همسایه بد، هیچ خطر امنیتی، و آزادی کامل سفارشی سازی وجود ندارد.

اگر در این کار تازه کار هستید، میزبانی اختصاصی برای شما مناسب نیست – یک جهش عظیم در قیمت و فنی وجود دارد که ارزش آن را ندارد مگر اینکه دانش قابل توجهی داشته باشید. ثانیا، از آنجایی که شما تمام تخم‌های خود را در یک سبد قرار می‌دهید، یک خرابی امنیتی جزئی در سرور شما می‌تواند به کل سرور، از جمله تمام وب‌سایت و اطلاعات شما آسیب برساند. 

جدا از این سه نوع میزبانی اصلی، موارد دیگری نیز وجود دارد، از جمله میزبانی ابری، میزبانی نمایندگی فروش و میزبانی سلف سرویس. یک نکته: اگر یک وب سایت از ابتدا برای کسب و کار جدید خود ایجاد می کنید، باید از هاست اشتراکی استفاده کنید و از آنجا بروید. 

مرحله 4: وردپرس را نصب کنید.

با این خطر که بدیهی است، هنگامی که میزبان وب و نام دامنه خود را پیدا کردید، زمان نصب وردپرس و راه اندازی و راه اندازی فرا رسیده است. در HostPapa، نصب وردپرس فوق العاده آسان است و با نصب کننده اسکریپت Softaculous ما فقط چند دقیقه طول می کشد.

مرحله 5: قالب وردپرس خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید در مورد موضوع طراحی سایت وردپرس خود تصمیم بگیرید . هزاران هزار تم در دسترس هستند، از کاملا رایگان تا صدها دلار. هنگام انتخاب موضوع، سعی کنید مطمئن شوید که هم برای موضوع سایت شما و هم برای چیدمان و محتوایی که قصد انتشار آن را دارید، منطقی باشد.

در میان انتخاب‌های تم وردپرس ممتاز ، مجموعه‌ای از گزینه‌های آماده برای موضوعات مختلف را خواهید یافت. اینها شامل تجارت، خدمات، زیبایی، مد، عکاسی، آموزش، غذا و بسیاری موارد دیگر است. هر یک از آنها می توانند به پایگاهی عالی برای سایتی تبدیل شوند که همیشه آرزویش را داشته اید.

یکی از محبوب‌ترین تم‌های ممتاز وردپرس Monstroid2 است - یک تم چند منظوره بسیار سبک با سازنده کشیدن و رها کردن.

برای مشاهده طراحی یک قالب اختصاصی برای وب سایت وردپرسی خود به ادامه مطلب مراجعه کنید 

لینک مقالات مرتبط :

طراحی سایت در همدان 

 

افزونه وردپرس چیست 

 

طراحی سایت وردپرسی

 

مقالات طراحی سایت 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی